In de Reclame

De studenten verzinnen een reclame waarin ze de kennis die zij zojuist hebben opgedaan te koop zetten. Dit kan op verschillende manieren. Het beste is om de studenten hier zo vrij mogelijk in te laten. Willen zij een papieren advertentie maken? Een reclamefilmpje of radiocommercial? Laat dit zoveel mogelijk over aan de creativiteit van de studenten.
De studenten kunnen de kennis die zij hebben opgedaan te koop zetten door zichzelf als expert te verkopen, of door een product aan te prijzen dat bepaalde eigenschappen bezit.
In beide gevallen dienen ze goed na te denken over hoe zij de informatie op de studenten overbrengen. Als extra opdracht kunnen de studenten de advertentie daadwerkelijk online plaatsen. De advertentie met de meeste likes of views en dus het meeste rendement wint een klein prijsje.

21st Century Skills

Kritisch denken
Creatief denken
Probleem oplossen
Communiceren
Samenwerken
Zelfregulering
ICT-basisvaardigheden
Mediawijsheid
Informatievaardigheden

Loopbaancompetenties

Netwerken
Kwaliteiten
Motieven
Werk exploratie