Kwartet

De studenten gaan een kwartetspel maken waarin de onderwerpen welke de afgelopen lessen zijn behandeld terugkomen. In groepen van +/- studenten beginnen de studenten in eerste instantie met het benoemen van tenminste zes categorie├źn welke in het kwartetspel zullen terugkomen. Per categorie verzinnen de studenten vier begrippen, personen of woorden die een kwartet zullen vormen. Voor ieder(e) begrip, woord of persoon wordt een kaartje aangemaakt. De kaartjes die onder dezelfde categorie vallen dienen herkenbaar gemaakt te worden voor de persoon die de kaartjes in zijn handen heeft door bijvoorbeeld dezelfde kleur lettertype te gebruiken. Het is echter niet de bedoeling dat de overige groepsgenoten zien welke kaarten bij elkaar horen. De achterkant van de kaarten moet dus zo neutraal mogelijk zijn. Zodra alle kaarten zijn gemaakt kunnen de studenten hun kwartetspel met medestudenten ruilen. Het kwartetspel dat zij van hun medestudenten hebben gekregen kunnen zij nu uitvoeren. Dit kan herhaald worden totdat alle studenten ieder kwartetspel hebben gespeeld.
Om de kwartetspellen complexer te maken kan er gewerkt worden met de omschrijving van begrippen of met plaatjes. De studenten moeten bij het vragen naar een kaart dan echter wel het begrip benoemen.

21st Century Skills

Creatief denken
Probleem oplossen
Communiceren
Samenwerken
Zelfregulering
ICT-basisvaardigheden
Informatievaardigheden

Loopbaancompetenties

Netwerken
Kwaliteiten
Motieven
Werk exploratie